Direktlänk till inlägg 9 augusti 2011

Finns det en GUD? Plus sånt som har hänt:)

Av Claes Emilsson - 9 augusti 2011 00:59

Frågan är stor och har både ett litet och ett stort svar.

Handlar om vad man tror på. För många är det oftast ja och nej.

För andra i livet så finns det mer än det. man har livet på att det värkligen finns.

För andra så finns det något i denna stort i denna värd som styr oss men ingen vet vad.

För mig så finns det något ibland och ibland inte.

När det kommer den dagen bara allt är så bra så att det inte finns något onska så kanske man tror att det finns något. Och så klart är dom gråa dagarna kommer så vet man inte vad man ska tro:)

Men vad ska man säga. Livet vi väljer att leva är något större än vad vi tror det är. Och det gör att vi väljer vad vi tror på med.

Om man har ett liv där allt inte funkar och bara tråkigheter händer så är det inte konstigt att man inte tror på något. Men är man uppväxt att Gud fnns och det är det du ska tro på så blir det ju så att man gör det. sen finns det ju normala som inte tro men ändå tror på något man kanske inte vill säga det, för man vet inte.


NI kanske sitter och lässer och undrar varför i helvete jag sitter och skriver deta?

Jo det var så att eric ville veta om gud och då tänkte jag att varför inte skriva det som ett inlägg då da:)


Men tillbacka:)

Alla vi har ju drömmar:) Och en dag så hopas man att den drömmen slår in. Inte sant? :) Och när den dagen händer så vet man inte vart man ska ta vägen? Eller hur? Man är bara lycklig och så kalrt bara vill vara kvar där. Under den lilla tiden så tänker man att det finns nog en gud ändå eller när något som har vart dåligt och till slut blir allt bra.

Men människan har ju olicka syn på vad som är gud och det brukar ju bli en hel del konflikter om det. Det vet alla att det blir det:) Men jag tycker att man får tro på vad man vill. Huvudsaken är att du mår bra utav det. Men det kanske inte är så bra och tro på djävulen:) Ja det är en gud det med:) jag tror det iaf. Men om det nu skulle vara det så är det inte bra att gå över till den sidan iaf:) Man ska iaf försöka vara på den vita sida och inte den röda eller svarta:) beror på hur man ser det:)


Men nu så ska jag iaf SÖVA:) så ni får ha det gött:) Men innan jag drar så tänkte jag säga hur min dag har vart:)


Ja, hur ska man säga det:) Vart bra och träffat ny vän och det var trevligt ;) Under dagen var jag ute med hunden och åkte longbord. sen så klart kört live och det gick nog bra:) Ja annars så göra jag inte så mycket för utom att vänta tills en person kommer hem och man kan träffas åter igen. Har märkt att man har iaf några problem med kärlek den senaste tiden. Ena stunden så är det tomt och inom kort så är det fult öss:) Det är väll ändå kul men jobbigt:) För man vill ju inte såra någon och inte playa någon eller vara otrogen häller. För det är något som går över min gräns, när det gäller det:)


Iaf ha det gött tills vi hörs igen:)

 
 
Eric

Eric

9 augusti 2011 02:11

ÄNTLIGEN! Ett långt och härligt inlägg från dig. Det har jag väntat på. Extra intressant nu när du samtidigt vidareutvecklade svaret på min fråga: Finns Gud?

Ja, man undrar verkligen ibland! Särskilt när man kämpar så och det ändå krånglar. T.ex med föreningen och nu främst U-laget i innebandy.
Så svårt att få ihop det och människor velar.
Jag lägger ner enormt med tid, kraft och pengar på allt från att skicka en massa sms med tider till att städa lokalen, köpa in till kiosken där m.m m.m Någon form av tacksamhet kunde man ju iaf få ibland.
Samtidigt gick ju innebandy omöjligt bra förra säsongen om vi ser till att vi från ingenting eller ett gäng som hade spelat lite innebandy i gymnastiksalen nu gick över och blev Tibros U-lag med över 20 spelare. Så det jämnar alltid ut sig någonstans!

Om jag tror att gud finns? Bra fråga faktiskt. Vet iaf att det trots allt finns många däruppe (eller någon annanstans) som hjälper mig och aldrig ger upp. Det gör inte jag heller!

http://www.otsmagic.se

Claes Emilsson

9 augusti 2011 12:51

Låter bra :)

 
Ingen bild

en-ny-dag

9 augusti 2011 08:48

Hej! Gillar din blogg och ditt sätt att tänka, kul att läsa :) Jag har hela mitt liv haft en tro på gud men som du skrev så tycker jag huvudsaken är att människor mår bra av sina val. Jag går inte i kyrkan så ofta m.m men en inre frid som räddat mig från att gå under i mörka stunder. Visst är det svårt att förstå att han kan finnas när jag ser allt elände men det är ju vi människor som väljer hur vi hanterar livet. Tack än en gång för trevlig blogg ser framemot mera läsning :) Mvh / Kristina

Claes Emilsson

9 augusti 2011 12:53

Tack. det samma ;)

 
Lisa

Lisa

9 augusti 2011 15:07

Fin blog kolla gärna min!

http://ekenberg.bloggplatsen.se

Claes Emilsson

9 augusti 2011 15:20

kollat :):) hihi

 
Ingen bild

ellis

11 augusti 2011 12:33

jag måste bara sejja att jag tror att det finns både goda och onda makter i världen, och allting är ju antingen gott eller ont, som alla val man gör, och människan har ju ett samvete, man vet liksom vad som är rätt och fel utan att nån måste sejja till en, och bara genom att se ut genom fönstret borde man förstå att allting inte bara kom till genom en slump. människan är uppbygd i minsta detalj, man kan ju bara inte vara ett "misstag" nånstans ifrån måste ju dom första människorna kommit :) och jag tror att, som i allt annat så har människan ett val, man väljer själv hur man lever, och jag tror att gud, vill hjälpa oss i livet, vill oss allt gott, om vi bara vill ha honom med i livet, och vem känner oss bäst om inte gud, så han vet vad man behöver för att må bra, och få glädje :) jag tycker att det är en stor trygghet, när problemen kommer och annars när det händer allamöjliga olyckor och sånt i världen, och det är allt annat än gud som ställer till med sånt. och det händer faktist mycket under också, fast det är ju inte precis det som står i tidningarna :P Men alla tror som man vill, och man är lika mycket värd ändå! :) men det finns en film som heter "to save a life" den är faktist bra! den visar hur livet kan va för olika människor, och att allt inte handlar bara om sej själv och sånt :) så se på den! :D kraaam :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Claes Emilsson - 27 december 2016 01:00

Livets stora gåta är att hitta livet. Alla vet det, men ändå är det svårt att komma dit.  Tänkte att det var bättre att skriva det här än på fb. Anledningen är att här kan man skriva allt lite, ja hur ska man säga... Lite mer kodat och mer mysteriu...

Av Claes Emilsson - 15 juni 2016 00:46


Lite tankar.....   Livet har just nu en ganska ljus tid framför. Även om tån lider.... Men annars så rullar det på, jobbet rullar, kärleken rullar och sprutar åt alla håll och i alla hål :) Men snart är det DreamHack med och de...

Av Claes Emilsson - 27 februari 2014 21:58

Ja hej igen! Ni vet den dära tiden vi har varje sekund är viktig. Tänk bara på vad har du gjort idag? Inte bara dom dära stora sakerna som äta, jobbat, skolan spelatdator. Utan även dom dära små! Dom som vi inte tänker på, dom dära 5-10 minuterna som...

Av Claes Emilsson - 18 februari 2014 01:26

Ja tror det eller ej, men det var gött att komma tillbaka med att ta en spring runda.Det var inte igår det sissta hände men det var ett bra tagsen och så klart alldes för lång tid emellan. Får se hur länge det håller, att springa en runda så här på...

Av Claes Emilsson - 9 februari 2014 00:33

Hej alla läsare! Jag har nu mitt kvälls te och har även haft en liten tid som har var att prata med en kudde om livet.Så nu tänkte jag skriva om vad jag och den dära kudden pratade om.Jo ni ser att, mitt liv har aldrig perfect eller kommer att vara...

Ovido - Quiz & Flashcards