Alla inlägg under februari 2014

Av Claes Emilsson - 27 februari 2014 21:58

Ja hej igen! Ni vet den dära tiden vi har varje sekund är viktig. Tänk bara på vad har du gjort idag? Inte bara dom dära stora sakerna som äta, jobbat, skolan spelatdator. Utan även dom dära små! Dom som vi inte tänker på, dom dära 5-10 minuterna som vi kanske väntar på att något stort ska hända!
Jag gjorde så att dom minuterna som man får ibland som man kan njuta av ibland, gör det då! För jag gjorde det nyss medans jag väntade på bussen. Jag viste att den gick 21.45 och jag visste att jag kunde redan gå på den vid 21.30 Men ändå gjorde jag inte det. Utan jag tog min tid att sitta på bänken och samtidigt följa dom regler som finns. Att inte dricka läsk/kaffe eller nått liknade på bussen så länge man kan hålla det stängt. Och det kunde jag inte, för jag var på pressbyrån och köpte en stor tea. Så jag tog det lugnt och andades medans ser andra stressa.
Så mina vänner ibland är det bara götta att ta vara på hela sin tid. Som jag även gör nu. Skriver blogg medans jag åker buss. För vad ska jag annars göra av tiden. Skulle ändå blogga om det så varför inte nu när jag har tid.
Ne ha det bra, så hoppas jag att du med ibland tar vara på den tid du har kvar att använda även till dom små sakerna.

Av Claes Emilsson - 18 februari 2014 01:26

Ja tror det eller ej, men det var gött att komma tillbaka med att ta en spring runda.
Det var inte igår det sissta hände men det var ett bra tagsen och så klart alldes för lång tid emellan.

Får se hur länge det håller, att springa en runda så här på kvällen vid 1 tiden på natten är ju inte fel:P


Ne nu blir det duscha och sen äta nått. Sen blir det att dra och jobba kl 03.00 :P

Av Claes Emilsson - 9 februari 2014 00:33

Hej alla läsare!

Jag har nu mitt kvälls te och har även haft en liten tid som har var att prata med en kudde om livet.
Så nu tänkte jag skriva om vad jag och den dära kudden pratade om.

Jo ni ser att, mitt liv har aldrig perfect eller kommer att vara.
Jag har perioder i mitt liv där jag gör saker och sen tar dom slut.
Så nu har jag tagit beslutet att det är dags att avsluta en del saker och bara hålla i vissa så man vet att detta kan jag hålla i och leva med i en tid nu.
Så mina vänner, jag måste tyvärr säga att ApaRadio kommer att stängas ner en längre tid. Kanske kommer tillbaka när nästa periodtid kommer.
Och nu satsa att hjälpa vänner som faktist behöver en extra hand. 
Så jag kommer nu att hjälpa min vän Eric och min vän Åskar att få deras lilla dröm att fungera lite bättre.
[Mest så är det nog erics] Men jaja.
I mitt liv annars så hopas jag hitta den dära lilla kissen som man kan gosa med på kvällarna och vet att den alltid finns där den behövs. [lite som min anime kudde just nu] *Dricker te*

Jag vet knappt vad mitt liv vill med lilla mig? Men jag vet att om 75 år kanske så tar den slut.
Så vad ska jag hinna med och vad ska jag inte, vilka spår ska man ta? [iaf inte SJ, för det bara spårar ut]
Vet att folk ser mig som många saker. Som en kille man kan lita på, en kille som är snäll, vändlig, apan som nog inte har alla hästar hemma, han som är kul och så mycket mer.
Och det är "cute" och allt, men vad vill jag? Det var jag inte.
Jag har aldrig haft en dröm som säger att DETTA vill jag!

Utan mer att jag kan göra detta för stunden och sen leva vidare, så har mitt liv alltid varit.

Jag brukar spela data spel och sånt men jag kan säga att det har bara tappat ner.
Jag har haft min tid med det, dock så är det ju gött att spela med sinna goa vänner.

Men vad vill jag nu? Det mitt lilla hjärta säger är att, konvet är det nästa min lille vän.

Och jag vill det med. Jag fick dock en spricka i mitt hjärta i dag[Går], när jag skulle på cosplayträff.
Och jag var taggad till 1000, men så la jag mig i min säng och somnade. sen vaknade och såg att tiden som jag hade väntat på var förlorad... :´( Jag missade bussen och missade det roliga jag hade väntat på så länge.
Tror det säger en del att cosplay, konvent och allt som är där i den värden är det nästa i livet.
När något man tror man gillar försviner och man gråter över det. Då vet man att det är i sitt hjärta.
Som den dära lilla katten, som man bara träffat under ett konvent. Som på något sett växer mer känslor för ju mer tiden går och man vet inte vart man ska gå för att man vet att snart är nästa tid då man kommer att ses.
Och hur ska man betesig då? Man vill ju inte göra bort sig eller hur? *mer te*
Är det kärlek eller vad? Ja det kanske det är. Men förmodligen bara för mig och inte den andre.

Tyvärr så är lycka även en sorg. Men jag antar att det är så livet är.
Snart är mitt te slut i det stora ölglaset.
Vet nog inte så mycket mer jag ska skriva men jag och kudden prattade nog ganska mycket mer än detta.
Men jag har aldrig haft ett bra kort mine, bara ett bra bildmine.

//
Vet ni vad, vi ses och skrivs nästa gång, och låt livet leva. 

Men såra inte andra! Utan ger kärlek, så kommer nog kärlek komma till dig!


Ovido - Quiz & Flashcards