Alla inlägg under mars 2013

Av Claes Emilsson - 25 mars 2013 21:42

Hej bloggen. Ja, jag vet att det var ett bra tassen vi sågs.
Tiden går och det är nått det förhoppningsvis kommer göra, men inte för alla tyvärr. Men idag vet jag att ett litet ljus skapades när jag gav 25:- och en ost/skinka bagaget till en som inte har det lika lätt som jag har. Jag var glad efter det hände, mycket glad. Tillomed så att det kändes långt inne där mitt hjärta var. Jag vet att jag är kanske inte den bästa personen i värden, men jag vet att allt jag gör kan ibland skapa till något bättre. Nått som jag vill dela med mig är att även jag som har en lön på runt 6-8k vet att jag kommer ändå klara mig så att för någon gång skull ge 60 kr till en som kommer klara av en till dag i värden tack vare mig så är det mycket värt det. Pengar är ju bara pengar i slutändan sen ändå. Nått man inte kan köpa pengar av än bra vänner, bra respekt, kärlek. Men vet vad ni tänker! Men gjorde du inte tvärt om just nu? Ne minna vänner, jag gjorde inte det. För jag för står att denna människan har det sämre än jag har. Och det jag gjorde var att ge ett hop för att även om livet är mörk så finns det folk som hjälper dom som har dåligt för jag har även haft dåligt så jag vet hur det är. Just nu så känns det att jag tappade mitt skrivande lite, och är nog för att jag hoppade av bussen som jag satt i när jag började och nu är jag på rese. Det mesta jag ändå vill få ut är att även om du tycker att livet suger så finns det alltid en som har det värre. Och kan man så ge dom lite hopp och ljus en stund, så kommer både du och personen känns lycka.
Ni kanske undrar varför jag gjorde det jag gjorde?
Jo för jag först kollade bort, men någon stans i mitt hjärta sa att du borde vända om och göra nått åt det. Hade ju bara 100 sedlar på mig så kände att det kanske är ändå för mycket att ge. Du vet ju inte var dom kommer gå till, så istället så köpte jag nått istället. Och sen gav några kr som hon kunde köpa nått för eller liknade.
Det var en äldre herre som gick för bi samtidigt som jag gav det till henne. Han viste att han kanske inte kunde göra det. Men var glad att någon ändå hade gjort något, såg det i hans ansikte.
Vet inte mer vad jag ska säga. Känns ändå gött att ha skrivit ner denna händelse på nått sätt och hopas att andra följer i samma spår.
Bjud på er själva lite och ha respekt för alla. Vet att det är svårt, speciellt om man måste ha respekt som exempel Hitler. Vet att han inte var bäst, men ändå så måste man förstå att han är människa han med. Men bara ett annat liv, ansikte och uppväxt. Jag gillar exempel inte SD, men ändå så måste jag ha respekt för deras synpunkter. För det är hur deras liv funkar. Men jaja snart så är det dags att åka buss mot hem. Kommer dock vara en jobbig morgon men det är bara att ser ljustet av det så kommer det gå bra.
Så med det sagt så ha en bra kväll och denna bussblogg tar slut här. Ha det.
Claes Emilsson

Ovido - Quiz & Flashcards