Alla inlägg den 27 december 2016

Av Claes Emilsson - 27 december 2016 01:00

Livets stora gåta är att hitta livet. Alla vet det, men ändå är det svårt att komma dit. 

Tänkte att det var bättre att skriva det här än på fb. Anledningen är att här kan man skriva allt lite, ja hur ska man säga... Lite mer kodat och mer mysterium om vad problemet är med vad som händer i nuet.

Mitt liv består av, inte bara ett liv utan mer än 6. Nee inte att mitt liv är som sex utan siffra 6.

Så hur ser det ut då? Jo,  2 liv består av jobb, 2 andra liv består av familj och vänner. Och dom 2 sista består av hobby. Sen så klart finns det ett liv för kärlek, dock är det inte något som ligger på listan då det senaste inte hållde, inte för att vi bråkade eller hattade varandra utan vi var inte passade för varandra. Var lite som hund och katt. Men annars var det bra. Men iallafall till livet. 

Tid är något som vi har men för lite av att få allt att gå ihop. Så man måste lämna något för att andra saker ska fungera. Så som 2 jobb och familj. Det är en bra del och är ljust men dom andra då? Ja 2 jobb,  familj, vänner och kärlek är ju inte så dumt alls. Dock fungerar ej. Så vad gör man när man inser att det inte finns tid för allt? Ja en sak, jobb 7-21 och spela spel, sova 6 timmar fungerar ett tag. Dock förlorar man allt i livet,  ni kanske inte förstår vad som händer. 

Men något man vet när det är försent är, man vet inte vad man har förrän det är borta. 

Det som är bra är att folk behöver den hjälp jag kan ge. Dock kan jag inte bli 4 av mig. Finns bara en och ibland i livet är det bra. Så hur kommer 2k17 se ut? Förmodligen inte en jävla skillnad.

Då tänker du det är väl bara att ändra på sig?

Jo men det funkar bara ett tag, sen tillbaka till början igen. 

Någon sa: för att hitta problemet, då behöver man vet att det finns ett. 

Vet dock mitt, men med 7 liv som vill olika är det inte lätt. 

Så vart ska man börja? Är ju den största frågan. Kanske med att styra upp liv nr 0, mitt ego. 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards